Hey, deze foto of tekst heeft © copyright | Flowa Fotografie
Help Centre

Frequently Asked Questions

Lees hieronder de antwoorden op de meest gestelde vragen. 

Waarom moet ik voor Flowa Fotografie kiezen?
Fotograferen is hetgeen wat ik het liefste doe. De wereld en de mensen observeren, ànders, en bewuster kijken en dan het liefst vanachter mijn lens. Dan kan ik namelijk wat ik zie opslaan, vastleggen en ook met anderen delen. Fotografie is voor mij dan ook het verzamelen van momenten, waarbij ik het zo goed mogelijk wil vastleggen. Niet het perfectioneren van alle technische instellingen, maar af en toe ook snel knippen, omdat het er dan ècht op staat, zoals het bedoeld is. En Flowa? Flowa staat voor flower, voor groeien en bloeien, voor positief vooruit. Flowa staat voor mij, mijn stijl en zulke foto’s krijg je dan ook.
Heeft Flowa Fotografie ook een studio?
Nee, maar wat niet is kan nog komen. Al mijn shoots zijn op locatie en worden samen met de opdrachtgever bepaald.
Wat kost een fotoreportage?
Flowa Fotografie werkt uitsluitend op offerte basis, want elke opdracht is immers uniek.
Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?
De algemene voorwaarden worden digitaal verstrekt aan de opdrachtgever samen met een digitale offerte voor de fotoshoot of bedrijfsreportage.
Hoe boek ik een shoot of bedrijfsreportage?
Je kunt middels het contactformulier contact opnemen met Flowa Fotografie. Doorgaans zal het formulier binnen twee dagen beantwoord worden met een mail van Flowa Fotografie <info@flowa.nl> Eventuele vervolgstappen, wensen en overig informatie zullen in overleg per mail of telefonisch plaatsvinden.
Op welke dagen kan ik een shoot of bedrijfsreportage boeken?
In principe is elke dag mogelijk mits de gewenste tijd en datum tijdig wordt besproken. Het maken van een afspraak zal altijd in overleg gaan.
Hoelang duurt het voordat ik mijn foto's ontvang?
In de regel zullen foto’s na een shoot binnen twee weken digitaal aangeleverd worden zonder watermerk en op volledig originele resolutie echter is dit meestal eerder. 
In welke formaat worden de foto's aangeleverd?
Indien digitaal, JPEG.
Hoe krijg ik de foto's aangeleverd?

Digitaal

  • U krijgt de foto’s aangeleverd via WeTransfer. Met WeTransfer ontvangt u een mailtje met daarin een download link om de foto’s te downloaden. Te herkennen aan de afzender: noreply@wetransfer.com
  • Een andere optie is, een met wachtwoord beschermde pagina op flowa.nl waarop alleen u toegang krijgt middels een link + wachtwoord. U kunt hier zelf de foto’s bekijken en eventueel downloaden.
  • Ontvang je de foto’s liever op een fysiek medium als een USB stick of DVD, geef dit dan tijdig aan.

Fysiek

  • Wilt u de foto’s liever afgedrukt (fysiek) ontvangen? Neem dan even contact op met Flowa Fotografie.
Kan ik de foto's ook in een andere formaat ontvangen?
Nee, dit is niet mogelijk. De originele onbewerkte foto’s in RAW formaat blijven eigendom van Flowa Fotografie.
Is het ook mogelijk dat ik de gemaakte foto’s in zwart-wit ontvang?

Ja dit is uiteraard mogelijk. 

Mag ik jouw foto's zelf bewerken?
Nee. Je ontvangt de foto’s van mij in hoge resolutie en deze mag je ten allen tijde gebruiken. Het bewerken van mijn foto’s is niet toegestaan. De bewerkte foto’s zullen dan als foto’s van Flowa Fotografie door het leven gaan terwijl dit feitelijk niet meer zo is.
Binnen welke termijn moet ik betalen?
Na het retour sturen van de getekende offerte en na het succesvol afronden van de opdracht ontvangt u een factuur per mail. De betalingstermijn bedraagt zeven dagen.
Kan ik een factuur contant voldoen?
Flowa Fotografie accepteert geen contante betalingen. Elke factuur dient middels bank overschrijving voldaan te worden.
Kan ik de factuur in termijnen betalen?
Nee, dit is niet mogelijk.
Ik woon niet in de omgeving Emmen, kan ik dan alsnog een shoot boeken?
Ja dit kan. Flowa Fotografie rekent een vaste kilometervergoeding.
Wat gebeurt er als het slecht weer is op de dag van de shoot?
Ik houd enkele dagen voorafgaand aan de fotoshoot of event de weersverwachtingen in de gaten echter is niets zo veranderlijk als het weer. In sommige gevallen zal er moeten worden uitgeweken naar een binnenlocatie. 
Welke kleding is geschikt tijdens een shoot?

Ik vind het belangrijk dat je kleding aantrekt waar jij je mooi in voelt, voel jij je namelijk mooi dan straal je dat ook uit. De beste foto’s worden immers gemaakt als iedereen plezier heeft en zich niet ongemakkelijk voelt. Het vriendelijke advies is wel kleding te kiezen zonder drukke motieven of opdrukken omdat dit niet altijd ten goede komt van de foto’s. Wil je graag een thema gebruiken tijdens de fotoshoot dan is dit uiteraard ook bespreekbaar. Heb je vragen voor wat betreft kleding, attributen of aankleding tijdens de shoot? Neem dan even contact op!

Mag ik de geleverde foto's vrij gebruiken op internet, in drukwerk of in de media?
Nee, voor aanvullende informatie omtrent het Copyright verwijs ik je graag door naar mijn Copyright pagina of mijn algemene voorwaarden. Twijfel je of je een foto mag gebruiken? Neem dan altijd even contact met mij op.
Mag ik een foto gebruiken op social media?
Ja dit mag, met als enige verzoek dat wanneer je de foto (‘s) van Flowa Fotografie post op social media je de Facebook pagina van Flowa Fotografie tagged/benoemd in je post. Twijfel je of een foto gebruikt mag worden? Neem dan altijd even contact met mij op.
Ik zie dat mijn foto gebruikt zonder mijn medeweten gebruikt is op een website en/of op social media, mag dit?

Privacy staat bij Flowa Fotografie hoog in het vaandel. Bekijk mijn privacy statement op flowa.nl voor alle ins en outs.

 + Question: Oh oh… mijn vraag ontbreekt! Wat nu?

+ Answer: Vul mijn contactformulier in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op!

Flowa Fotografie

Contact